بسم الله الرحمن الرحیم

سلام

در حالیکه حدود ۷۰ روز دیگه به کنکور ۹۶ مونده ،اومدم تا به همه ی کنکوری های عزیز خداقوت بگم و رشته ی بهداشت عمومی رو بطور مختصر معرفی کنم.

کنکور و مسائل مربوط به اون دیر یا زود میگذره و اون چیزی که باقی می مونه تلاش شما و انتخاب درست شماست.

دوستان کنکوری بزرگوار ،از کنکور برای خودتون غول نسازید،کنکور سخت هست اما شیرین و به یاد موندنیه...یه خاطره قشنگ از دوران زندگیه...بنظر من کنکور خیلی آسونتر از آزمون های آزمایشی موسسات مختلفیه که شما در اونها شرکت می کنید

تلاشتون رو بکنید و به خدا توکل کنید.

"شما حتما موفق خواهید بود"


اما در مورد رشته ی بهداشت عمومی که از انتخاب های من در کنکور سال گذشته بود:

سال گذشته وقتی نتایج رتبه ها اومد و دیدم  با رتبه ای که دارم نمیتونم رشته های خوب علوم پزشکی رو بخونم ،به ناچار و بخاطر اینکه نمیخواستم مجدد کنکور بدم این رشته رو انتخاب کردم البته علاقه هم بهش داشتم اما خب من هم مثل خیلی از شما دوست داشتم پزشکی و هوشبری و کاردرمانی و... بخونم

شاید بنظر خیلی ها بهداشت عمومی رشته ی پست و پایینی باشه و حتی براشون خجالت آور باشه که بگن توی این رشته تحصیل میکنن ،اما باور کنید این رشته بسیار رشته ی خوبیه بخصوص برای دختر خانم ها

در اصل این رشته یک جور پزشکی پیشگیریه.

ارائه خدمات بهداشتی به گروه های آسیب پذیر جامعه مثل مادران ،کودکان ،دانش آموزان و...با هدف تامین ،حفظ و ارتقاء سلامت افراد جامعه،اهمیت و جایگاه مهم خدمتگزاران این حرفه رو میرسونه.

اپیدمیولوژی (:بررسی آماری بیماری های شایع در جامعه، شیوه تحقیق و پژوهش)، روانشناسی و بهداشت روان،جامعه شناسی،آناتومی وفیزیولوژی،اصول تغذیه،میکروب شناسی ،بهداشت باروری،بهداشت مدارس،بهداشت سالمندان و...از دروس شیرینی هستند که در کنار دو ترم کار آموزی توی این رشته میخونید.

در مورد بازار کار این رشته هم ما از اساتیدمون شنیدیم که تابه حال اکثر فارغ التحصیلان این رشته جذب شدند و در درمانگاه ها(تحت عنوان مراقب سلامت) و مدارس (مربی بهداشت)و... مشغول کار هستند


امیدوارم صحبت هام براتون مفید باشه.اگر سوالی در رابطه با این رشته داشتید در حد توان پاسخگو هستم.

ومن الله التوفیق